pencil

Direktlänk till inlägg 2 augusti 2012

Do you belive it??

Av Emilia - 2 augusti 2012 13:28

Dagens tema är paranormala aktiviteter. Saker som sket, men inte ska kunna ske. Som när ett glas som stått tryggt på ett bort helt plötsligt faller ner framför ögonen på en....  

Ser ni den ^^ 

Ok, det är kanske inte riktigt sådana spöken jag menar. När en människa dör finns det en chans att den inte vill gå in i ljuset, då stannar den. Det finns människor som kan se dom. Men dom visar sig bara när dom vill det. Däremot så kan dom höras och kännas. Det finns olika sorter av andar, det finns dom som är nära människan för ett oavslutat uppdrag eller inte vill släppa sitt liv. Dom skulle aldrig skada eller döda med flit... men det finns också en sorts ande som kallas för poltergeist. Dom är faktiskt en typ av farligt spöke, men dom är väääldigt sällsynta och det är inte direkt så att när du märker att det hänker konstiga saker i ditt hus så hemsöks du av en poltergeist. Nej, det ska man inte vara orolig för! Nu ska jag nämna lite saker som har hänt hemma hos mejj. Men var inte rädda för att komma hit, dom är jätte snälla :) 

1. Jag och Ida på... julafton tror jag. Vi kollade på min nya Twilight film. Vi hade ätit godis och det låg massor av godis-papper och present-papper omkring oss, helt plötsligt började det att prassla. Katten var ute och mina föräldrar hade inte kommit hem en. 

Jag: Ida hörde du det? 

Ida: Sluta nu! 

Jag: Men det var ju inte jag!

*det prasslar* 

Ida: Sluta!

Jag: Jag gör inget, det är du som prasslar! 

Ida: Nejj ^^ 

Jag: Håll upp händerna så kollar vi på våra fötter. 

*Det prasslar*

Jag: Hallå någon hemma? 


2. jag satt hemma... på golvet ^^ Och gjorde någonting, kommer inte ihåg vad. På min natthusbort står ett glas en centimeter från kanten utan räckhåll för att falla. Helt plötsligt skymtade jag något i en millisikund som liknade en hand och sen föll glaset ner på min fot. 

Lite senare när jag hade krupit till sängs och låg en bra och spännande bok. Jag var varm så jag hade inte inte täcket över mejj. Plötsligt så känner jag något, som en hand som trycker på min sida...


3. I förr-förr-går så hörde jag att någon slog en hand i golvet, i mitt rum. Jag kollade ju efter som att jag var i mitt rum och såklar var ingen där. Jag tror att det var samma dag ... för 30min efter det så låter det som om en silverbricka skulle falla till golvet utanför... men problemet är att vi inte har några silverbrickor, jag kände igen ljudet efter som att jag har tappat farmors silverbrickor många gånger när jag var liten ^^


Det har hänt mycket mer men jag orkar inte rabbla upp varje händelse. Det är det vanliga liksom, fotsteg i trappan och dörren som glider upp ^^ 

Så nu vill jag att ni kommenterar som dårar! Tror ni på paranormala händelser eller inte och vad tycker ni om inlägget ^^ :P ;) Och såklart måste ni kommentera om ni såg vad som gömmer sig på bilden ;) 

 
 
Frend på howrse

Frend på howrse

14 augusti 2012 17:26

Tjofräs! :D
Haha, först såg jag inte "spöket" i bilden, men nu der jag det klart och tydligt! xD
Faktiskt ganska läskigt hemma hos mig, för innan jag hade möblerat om rummet, så kunde jag ofta vakna av att någon stod och kollade på mig. Höll ofta på att skita på mig! xD
Också har mamma och pappa 2 speglar på sitt rum, och ena spegeln reflekterar andra spegeln, som reflekterar dörren till mitt rum. xD
Men iaf, ofta ser jag någon som står där och kollar på mig.
Och lika ofta sitter det någon i mammas och pappas säng. Dessutom är det sådan skillnad på luften! I hallen och i mammas och pappas sovrum är det så varmt och kvavt. Men i resten av huset är det inga problem att andas eller så. I alla fall så är det inget elakt, utan något busigt i vårat hus. Kanske ett litet barn? Vem vet? :p

http://novelliv.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emilia - 4 februari 2014 18:06


Hejsan alla, de va ett tag sedan... tror ingen minns den här bloggen. men vad tycker ni. sk jag ta upp bloggandet igen? O vad ska bloggen handla om? Ska de va en hästblogg eller något annat. ärligt talat så vet jag inte själv. Jag tror de skulle bli ...

Av Emilia - 5 augusti 2012 22:39

Hej hej hej, alla typ inga som läser min lilla blogg. Hur mår ni idag?? Jag mår bra har badad och kollat på TV hela dagen... TRÅKIGASTE LIVET EVEERR!! Rädda mejj!! :( Ok, mamma och papap hämtade min laddare som är samma som USB-sladden idag så ni kan...

Av Emilia - 5 augusti 2012 01:14

Hej hej!! Säger förlåt för ett sent inlägg... igen... har nt haft tid. Vi gick upp åt frukost och år frukost, kollade på tv, badade förös, kollade på tv och badade typ ^^  jag har dykt mycket och träffat på nya fiskstim. Ibörjan av sommaren var jag o...

Av Emilia - 4 augusti 2012 01:43

       Tja, tja boggen ^^ Haha, idag gick jag upp kl.10 trött som vanligt efter gårdagen. Jag åt frukos tillsammans med min goda vän TV som inte ville ta in någon annan kanal en nickelodeon idag.... ftörigt när antennen på taket got söndet och...

Av Emilia - 2 augusti 2012 23:29

Hej, har varit och kollat på "The amazing spiderman" (staaaav) Den var faktiskt jätte bra! :) När jag gick därifrån hörde jag några spela  "knocki'n on the hevens door" Jag har aldrig hört den så innan. Den var faktiskt sjukt fiiin! Jag ha inte så my...

Presentation


Hej, jag är en tjej på 13år som älskar att rida och sköta om favvisarna ute i stallet. Jag rider på VästervikortensRF Jag har en foderponny och tre sköthästar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards